INFORMACJA O DOFINANSOWANIU ZADAŃ UNIESZKODLIWIANIA I TRANSPORTU WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z TERENU GMINY BUDZÓW
Wójt Gminy Budzów uprzejmie informuje mieszkańców, iż w 2016 roku można skorzystać z dotacji celowej na realizację zadania unieszkodliwiania i transportu wyrobów zawierających azbest pochodzących z terenu Gminy Budzów. O wsparcie mogą ubiegać się osoby fizyczne.
Dofinansowanie obejmie pokrycie kosztów: transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.
Właściciel nieruchomości zamierzający skorzystać z dofinansowania unieszkodliwiania
i transportu wyrobów zawierających azbest w ramach realizacji celu publicznego zobowiązany jest do:
a) sprawdzenia w Starostwie Powiatowym Wydział Środowiska pod numerem telefonu 33 87 57 935, 33 87 57 937 (w godz.7.00-15.00) czy w obrębie gminy dostępny jest limit środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest
b) w przypadku dostępności limitu o którym mowa powyżej należy się zgłosić do Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej Wydział Środowiska ul. Kościelna 5b pok. 110,111, celem podpisania umowy określającej prawa i obowiązki właściciela nieruchomości c) przy podpisaniu umowy należy: · okazać kopie informacji o zakończeniu eksploatacji wyrobów zawierających azbest –dostępna poniżej · podać numer działki – na której wykonywane będą prace związane z demontażem odpadów |
Wysokość partycypacji właściciela nieruchomości wynosić będzie 30 % kosztów unieszkodliwiania i transportu wyrobów zawierających azbest w obrębie jego nieruchomości. Właściciel nieruchomości musi posiadać dokument poświadczający tytuł prawny do nieruchomości, który należy okazać na wezwanie Gminy lub Powiatu.
Prace związane z usuwaniem, zabezpieczeniem i unieszkodliwianiem odpadów należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 216, poz. 1824)